Tuesday, October 28, 2008

tag ?? first time ni menjawab tag

1. If your lover betrayed you, what will your reaction be?
#dengan cepat keluarkan satu paper A4 80g dan tulis besar2 "Ya Allah bantulah hambaMu ini melupakan dia" plus "Sesungguhnya hanya Allah SWT mengetahui apa yang terbaik untuk setiap hambaNya"

2. If you can have a dream to come true, what would it be?
#mengucup Hajarul Aswad
#mengunjungi Baitullah
#SangYong Rexton please

*apsal banyak dream plak ni :P

3. Whose butt would you like to kick?
#butt tu ape ? (pure2 bukak dictionary oxford fajar, pastu switch channel to AXN..bla bla bla merepek)

4. What would you do with a billion dollars?
#
sedekah amal jariah (Amanah Saham Akhirat)
#kire ade bape adik beradik, pastu tanye dorg pe yang dorg ske, belikan ape yang dorg ske dan buat surprise --*



5. Will you fall in love with your bestfriend?
#saye takde bestfren lelaki ok :D


6. Which is more blessed, loving someone or being loved by someone?
#being loved by sumone. sumone tu mesti akan do the best untuk bahagiakan kite :P


7. How long do you intend to wait for someone you really love?
#selagi belum ada rombongan meminang yang datang secara tiba2 dan diterima secara tiba2 <--huh, takut beb :P 8. If the person you secretly like is already attached, what would you do?
#sedih atau layan blues kejap, pastu bile nampak org len yang 'kacak' dah lupe dah org tu (ye ke)

9. What do you pray each day for your loved one?
#smoga insan yang telah 'pergi' dijauhkan dari seksaan di alam barzakh, ditempatkan di kalangan org2 yang soleh.
#smoga ibuku dikurniakan kebahagiaan dunia dan akhirat
#smoga sume siblings mencapai ape yang they dream of dan dirahmati Allah SWT.


10. What takes you down the fastest?
#perkataan "kecewa"


11. How would you see yourself in ten years time?
#career, car, cute husband :P, comfort home (my own), ....
#still keep in touch and msg2 ngn kekawan. ()


12. What do you really want at the moment of responding to this tag?
#passionate nak buat sbb ini first tag yang sy jawab. sblm ni tak tau pun ape tag2 ni :D


13. What kind of person do you think the person who tagged you is?
#super happy go lucky


14. Would you rather be single and rich or married but poor?
#keselesaan tu penting. walaupun duit bukan segalanya, tapi itu keperluan untuk hidup :P

15. What’s the first thing you do when you wake up?
#wake up tu bukak mate ke? kalo bukan means first thing sudah tentu bukak mate.
#normally saya akan cari handset dalam kerabunan dan check if ade msg :P

16. Would you give all in a relationship?
#depends on what kind of Relationship i build. hehe


17. If you fall in love with two people simultaneously, who would you pick?
#istikharah please :(

18. Would you forgive and forget no matter how horrible a thing the someone has done?
#give me 2 weeks time to forget, tapi besenye 5 minit je da lupe da :D


19. Do you prefer being single or having a relationship?
#depends on situation :P

20. Would you leave your family behind just to chase your dreams?
#never repeat never
#family jiran nak tinggal, tinggal la..silakan


5 orang yang dipaksa buat tag

:P












Wednesday, October 15, 2008

lalala

salam muslim viewers....

hari ni temankan zarith [kawan saya satu lab] presentation. [we have to present the research progress on second semester ;)] . so awal tgh hari lagi dah cepat2 klua dari lab since zarith present sesi petang :P [alasan nak lari] hoho

btw, tahniah for those yang convocation this n nextwik. tahniah gak kat kekawan yang pegi raptai..best woo pegi raptai <--apekah..

smlm my mom n my sis buat open house [ohoo mereka suka buat open house time saya tak ada dan that open housemesti weekday T_T <--wani pinjam muka menangis ni] weekday coz my sis ni cekgu jadi kekawan die sudah tentu ramai cecikgu cecikgi yang available pas habis time skolah.

this friday dpt invitation dapat jemputan ke majlis kat fac <--saya pun x pasti dgn sepasti2nye ni majlis ape n sape yang ade kat sane. so since mmg nak amik jubah dari ziti <--thanx ziti,
saya pun decide "ok la saya pegi <--cuti lagi, oh sungguh kasihan dengan kubikel lab saya yang kesepian :P "

so bajet2 kamis malam tu sampai hentian serdang n Nad amik [tikiu nadiaaaa] ngeeeeeeeeeeee..
then, jumaat pagi tumpang nad pi keje sampai k12 [nak p tumpang bilik pija plak <--pija tu x-rumet dulu] sesi tumpang menumpang ni berlanjutan sehingga sabtu pagi sbb saya tak larat nak balik johor hari jumaat petang..oh dah rasa kekok rupanya nak naik bas kat pudu. dan one thing yang sy realized adalah, bila anda dah biasa bawa kereta sendiri anda akan rasa "oh sungguh susah nak bergerak ke mana-mana (pada hal dulu time blaja undergrad naik bas turun bas tu dah lumrah :D )"

okies, baju konvo saya pun dilaporkan akan diambil dari kedai hari jumaat dan for sure takde tudung yang sesuai lgi. [kalau takde tudung sesuai marilah kite memakai tudung saji].

*hari ni macam banyak sgt taip sbb saya menggunakan pc lab postgrad dan dah tentu2 macam rasa banyak masa lapang :P [oho bile kite menghadap notebook sendiri, senarai kerja akan dipaparkan didesktop oleh rainlendar, jadi sangat tertekan :P]


*oh ye hari ni sv saya pergi sarawak, patutke saya kirim keychain ?<--saya suka kirim keychain :P. hari tu sv saya pegi france, saya kirim keychain dibelikan rantai..kalau kali ni dapat kek lapis sarawak kot [oh lapa di tengah hari.. asyik fikir makanan sahaja hohohooo]


*oke2 nak houtsz..daaaaaaa

Thursday, October 9, 2008

thanx..

salam muslim viewers..


there's so much task in my to do list today [jus like prev day]..
kkekadang rase eayy apsal keje tak abis2 ni..tapi smlm tibe2 terbaca quotes ni


Didiklah diri bersikap redha dengan ketentuan Ilahi, elakkan perbuatan menyesal terhadap kegagalan yang dialami

thanx for those yang letak that words kat wall blkg tmpt saya dalam lab.
terkesan dgn kata2 tersebut.. ditambah dgn sebaris lagi kata..

Bersyukur dengan setiap kurniaan Allah SWT....nikmatNya , mahupun ujianNya...ucaplah Alhamdulilalh ..

betapa sblm ni slalu rasa down atau depressed..kita kadang2 lupa "Allah SWT takkan uji kalau kita tak mampu nak hadapi"


-Salam Aidilfitri- thanx for reading ;)

Wednesday, September 24, 2008

*sempena hari lahir beta*

eceh..title tak agak2 :P
salam muslim viewers..
beta
nak list out kan sape2 yang dpt anugerah sempena hari lahir beta :
blogger mesra : Raja, Farid , wani [sbb slalu lalu lalang dan meninggalkan sapaan, tapak kaki dan kesan]
blogger cun: dayah [sbb dayahletak gamba die buat kueh]
blogger hensem: ben [sebab ben kena flirt [kot] dalam tren]
blogger kreatif: wani, raja, farid, ainulhakimah


k la sambung esok..nak balik dowwww

Wednesday, September 17, 2008

many things faced day-in n day-out

salam to muslim viewers.
many things happened and faced lately. Alhamdulillah, syukur, dimudahkan jalan untuk semua urusan.terima kasih kepada semua yang membantu.
terima kasih juga dirakamkan kepada cik Dayah (irrise.blogspot..) kerana banyak membantu urusan NSF. by referring to ur post, yes of course the first class treat had been gave to me and ziha when i'm there (bangi idaman). warmest regards also for your kindness in accompanied me to marriot [all along the way i'm so nervous actually]..i'm scheduled to be intvwd in morning session while ziha on the next session. long-time-no-see diskoz fwen, ina also there for the same purpose. when can we met again? huhu.
sorry all, i'm really2 not a good blog writer..and so that i just like to patch all the pic (sumtimes w'out any caps)..and suddenly i found this award from Dayah's blog [does she nominated? ehehe thumbs up, good job fwen..wink~*]



ok , next post will announce sape yang dapat award ni dr saya..so stay..stay..stay..:P..stay up..

and to all diskozmate fwen, i'm surfing yana's frenster last week and found out pic from cik wan's wedding..there is ina , farid, ziti, nad, ani, etc etc [cant really remember who else is in the pic], but that pic [even its just a 1D pic ;P owh 123-D had infected my mind :P] really triggers a memories of all of u diskozmate. even i'm not there, i can always feel diskozmate's existence in my heart [will keep it all along my life's journey, insya Allah]....

last wik end, ade aktiviti membuat kuih
last wik end, ade aktiviti masak2
last wik end, ade aktiviti berbuka di rumah dr norma




Wednesday, September 10, 2008

Umah Jalan Kebangsaan [penghuni : budak2 comel ::D]


ni la kak farehah aka cikAh aka c...





belakang tu rumah kami yang berada di depan rumah kami



ni ziha [apsal asik pomot ziha ni???]


tu ziha lagi [ziha ziha isy2] ziha macam gadis kampung yang first day nak gi keje ;P

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails