Tuesday, November 8, 2011

destinasi bulan madu?

erk..rasanya lebih baik tajuk entri ni destinasi percutian dalam wishlist saya kan.
  • tempat sejuk-sejuk - boleh jadi cameron, genting atau bukit tinggi. maaf genting terkeluar dari wishlist tempat sejuk-sejuk saya sebab dah pernah pergi dan tak nak la main roller coaster time bulan madu (isk ngeri).
  • tempat ada laut atau lebih baik private beach - no satu dalam carta tentu la pantai lanjut..sebab dah pernah pergi..cuma susah nak cari tempat makan terutamanya untuk saya yang tekak kampung ni. jauh nak travel to mersing or kuantan semata-mata nak makan nasi. so takkan bulan madu nak bawak bekal ye tak..
  • tempat ada banyak muzium (eh nak bercuti ke nak belajar sejarah?) -  seriously saya suka melaka...dah banyak kali pergi pun rasa nak pergi lagi.. jonker street..muzium-muzium..tapi erm nak menapak dari satu muzium ke satu muzium tu agak payah sikit..ok tak nak.
  • tempat boleh shopping (maaf saya berkaki manusia bukan 'kaki shopping')
  • tempat dikelilingi lautan luas (sudah tentu pulau dikelilingi laut china selatan) -  teringin pulau tioman..tapi selain tengok laut, kat pulau boleh buat apa lagi? takkan nak tengok laut hari-hari..bosan..ok next!
  • tempat yang murah (mesti laa)- above all semua destinasi mesti berpatutan dengan budget anda. tengok la dulu poket sendiri macam mana.. seluk poket.. tanya budget.. eh macam pantun pulak dah...
 
kenapa tak senaraikan destinasi luar negara? laa kan cuti-cuti malaysia..bukan cuti-cuti vietnam etc hahahhaa :P

    No comments:

    LinkWithin

    Related Posts with Thumbnails