Tuesday, August 10, 2010

teori dan praktikal

dah berapa hari ni asyik terfikir je, berbanding praktikal rasanya lebih banyak teori. selalu tengok (konon-konon ingat la kot) .tapi rasanya kena berpraktikal juga la secepat mungkin

/nobigdeal

kalau masuk dapur, mulut sibuk tanya macam mana nak buat tu, macam mana nak buat ni..tapi buatnya tak jugak.
masa duk kat umah sewa dulu pandai pula masak (tapi setakat untuk tekak sendiri la) sedap tak sedap sendiri tanggung ok..hidangan paling aku suke buat sawi jepun sos tiram tu..sebab paling senang.. kalau suruh masak yang lain..aku cepat2 pas senduk kat orang lain..surrender./floor
bukan apa takut membazir bahan je hasilnye kurang enak..huhu..kalau suruh jugak aku paling confident goreng telur dadar je la.campur la diced onion skit, daun bawang ke ..apape yang ade dalam fridge tu.

tu sume dulu la, sejak2 aku ambil keputusan duk umah ni..aku dah lama tak masak..paling rajin aku buat..spageti (ni pun finishing akak aku yang settle) , bruschetta (aku baca kat net recipe nya) dan apa apa yang melibatkan bakar-bakar  . aku memang suka grilled seafood, meats etc..sebabkan dah bosan..so aku dah tak buat dah sekarang..myb raya nanti buat lagi kot..


for this lunch, mak on d way masak lemak cili ape..weeee heavennesssssss..my favoritaszzzzzzzz /please


nampaknya aku dah ke laut dah membebel dari tajuk entri ni..apapun aku berazam nak asah balik bakat masak aku...ermm tak tau la bile aku dah keje nanti tumpul balik..hehe

/blush


3 comments:

Oong-ong said...

aduhai..sedapnye masak lemak cili api~

r-mean said...

nak...

[noriza] said...

yum2 sedapppp

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails