Monday, June 28, 2010

jangan biarkan hidup anda diselubungi mistik

yaa tajuk yang menggiurkan err bukan2 tajuk yang ade unsur2 mistik la kot
based on sharing is caring..saja nak kongsi pengalaman sendiri

lokasi: jalan nak balik rumah (for ur information, nak masuk ke pekan saya dalam 10 km dari jalan utama dan kiri kanan ada banyak landmark, tree mark, jirat mark, kuil mark , kubur cina mark etc

dipendekkan cerita pada satu pagi yang indah..dalam perjalanan keluar ke pekan yang lain dari rumah (of course melalui jalan yang digambarkan tadi) akan melalui satu kebun (kebun la kot) yang ada kubur persendirian..kat situ ada dalam 3 kubur je camtu ( bukan muslim nye kubur tau)

kawasan tersebut baru je dibersihkan  (mungkin untuk penanaman baru secara berkelompok). jadi keadaan keliling lapang dan bersih.

nak dijadikan cerita, saya yang masa tu asyik sangat pandang ke luar tingkap (bukan saya drive kete mase tu) telah terpandang ke kawasan kubur terbabit. 
dan saya terpandang satu item  ops bukan ..'seseorang' berpakaian cina tradisional lelaki (warna hitam ..ala baju macam cite cine dulu2 tu) bertopi bentuk kun (macam petani tradisional) sedang menyapu di kawasan terbabit..

i ask my sis (tak silap la..sbb cite ni dah lame) tapi die tak nampak katenye..so dalam perjalanan balik saje la nak tengok lagi ..n memang dah takde..mase tu selamba yaya je la sbb berfikiran +ve mmg ada orang menyapu kat situ (err ade ke org menyapu kebun? ada kot)


iza: sejak kejadian itu, kalau lalu situ mesti tengok kawasan kuburan tu..n pernah pecut sampai 100km/j sebab terbalik malam lalu jalan tersebut..Alhamdulillah takde pape T_T

3 comments:

Ann said...

kalo aku pun pecut gak...hehe

sblum ko lalu, ko baca la ayat qursi...ak slalu amlkan bila takut

[noriza] said...

ehhe thankx ann..mmg elakkan balik malam kalo lalu sensorang..

[noriza] said...

ehhe thankx ann..mmg elakkan balik malam kalo lalu sensorang..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails